Tuesday 24 July 2012

petanda


Dengan  nafas yang aku hirup pagi tadi, itu petanda yang aku sedang menjalankan ibadat Rukun Islam yang ke-tiga. Ketibaan Ramadhan Al-Mubarak sebenarnya aku sudah hitung beberapa purnama yang lalu. Penantian untuk menggantikan yang tidak baik kepada yang baik. Bukannya bermakna sebelum ini, aku tidak berusaha untuk membetulkan diri menjadi  yang lebih baik tetapi percubaan aku selalu saja diselang-selikan oleh faktor persekitaran yang adakalanya membuat aku terpuruk jauh berdiam diri menerima apa saja yang jadi di depan mata. Antara nafsu dan tuntutan adalah dua perkara yang berbeza. Nafsu kadang-kadang menjadi ratu di sudut hati. Klise kehidupan yang selalu jadi belenggu diri. Harap-harap, Ramadhan ini mampu jadi dinding untuk aku menambah kebaikan dan membaiki setiap kejahilan dengan konsisten sehingga lenyap tiada ketemu.

3 comments:

Moga rezeki ini tiada hentinya