Monday 25 June 2012

Selimut malam

Ketika sakit ini datang, aku hanya mahu tadah pada Mu Ya Allah, hembuskan rasa senang pada setiap ujian Mu. Berapa lama pun, aku perlu menanggung, aku mahu terus tegar menjadi tiang yang kuat berpaksikan segala kudrat yang Engkau pinjamkan. Keberadaanku di dalam lingkungan kebiasaan ini tidak pernah aku kesalkan. Walau dalam selimut malam, aku masih menangis dan terus-terusan mencari keajaiban takdirMu, hingga ada ketikanya aku mahu aliran nafas ini terhenti tetapi siapalah aku. Manusia kebiasaan yang air mata aku ini lambang hati kulit bawang yang aku miliki. Hidup dan matiku ada pada aturanMu yang telah Engkau adun cantik-cantik sebaik saja Engkau ciptakan aku. Tuhan, padaMu aku saja aku bersujud dan tunduk redha.


posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. nicee..Cendol suka ayat ni "Percaya pd kekuasaan yg tuhan miliki.jadi,lalui saja dengan senyuman."

    smoga terus tabah!

    ReplyDelete

Moga rezeki ini tiada hentinya